Sinka Zsolt többszörös magyar erőrekorder az eltervezett kísérletsorozatának 13. állomásaként 2011. május 22-én délután a szentesi sportcsarnok előtti Jövendő utcában, a Szentes Expo területén, sikerrel mozdított meg egymaga a húzóhámja segítségével két egymás mögé kötött pótkocsis teherautót, amelyek térkövekkel voltak megpakolva és a mérlegelt össztömegük 60,1 tonna volt.
A járművek mozgatására 16 óra után került sor. A kísérlet sikerét több körülmény is veszélyeztette. Az úton előző nap főzőversenyt tartottak és az zsiradékkal is szennyezett lehetett, amely akadályozta a kellő vonóerő lábbal történő átadását a talajra. Emellett a kísérlet napján a kora délutáni órákban egy ismert személy önhatalmúlag magához vette Sinka Zsolt húzóhámját és a kísérlet végrehajtásához feltétlenül szükséges, korábban sikerrel használt felszerelés egy részét. A hiányzó felszerelés pótlásáról természetesen sürgősen gondoskodni kellett és a kényszerhelyzetben alkalmazásra került hám és kötélzet nem volt ideális a feladatra. Zsolt ennek ellenére vállalta a kihívást.
A kísérlet végrehajtására egymás mögé kötötték a zárt hűtő-felépítményes, díszburkolati térkövekkel megrakott LMR-808 frsz. MAN 19.364 típusú kéttengelyes tehergépkocsiból és az XWZ-345 frsz. Krone gyártmányú kéttengelyes pótkocsiból álló járműszerelvényt és a KAA-484 frsz. Mecedes-Benz Actros 1835 típusú tengelyes tehergépkocsiból és az XYJ-786 frsz. Krone gyártmányú kéttengelyes pótkocsiból álló járműszerelvényt. A két járműszerelvény együttes tömege üzemanyaggal és a vezetőkkel együtt az aznapi mérlegjegyek szerint összesen 60,12 tonna volt, +/- 50 kg pontossággal. A járművek elhúzására az első gépkocsi lökhárítójára vonóhámot erősítettek, a vontatáshoz karral is fejtett ki erőt Sinka Zsolt egy kapaszkodókötél segítségével. 16 óra 37 perckor Sinka Zsolt megkezdte az autók húzását, amely az első kísérletre nem sikerült. A járművek nem mozdultak meg. Ezt követően a jelenlévők közösen ismét ellenőrizték a járművek szabad elmozdulását. 16 óra 41 perckor Sinka Zsolt második és harmadik kísérlete során az első autót megmozdította, azonban nem sikerült jelentősebb távolságot megtennie. 16 óra 42 perckor ellenőrizték a teherautók pozícióját és kiderült, hogy az útburkolat és a kísérlet során viselt cipő között nem ébred akkora tapadóerő, amely lehetővé tenné a gépkocsik elhúzását. Így a megmozdításhoz jelentősen több karral kifejtett erőre lett volna szükség, mint a lábbal történő erőkifejtés esetében, ennek a megnövekedett erőnek a kifejtése azonban nem volt lehetséges.
Ezt követően a gépkocsikat kb. egy méterrel átpozícionálták és sor került a negyedik kísérletre. 16 óra 43 perckor Sinka Zsolt sikerrel megmozdította mindkét gépkocsit és sikerrel húzta mintegy 1-2 méteren át azokat úgy, hogy kezével fogta a kapaszkodókötelet. A járművek mindegyike jelentősen elmozdult az emberi erő hatására a mintegy 60,1 tonnányi teherrel. A sikeres megmozdítási kíséretet követően Sinka Zsolt a közönségnek azt nyilatkozta, hogy a tapadási viszonyok és a saját eszközének nélkülözési kényszere, mint nehezítő körülmény nem tette lehetővé számára a tervezett távolságon történő járműhúzást és egy későbbi időpontban a jelenlegi tömegnél némiképp nagyobb tömeggel ismét megkísérli a közel tíz méteres táv teljesítését. Mindazonáltal a sikeres megmozdítási kísérlettel Sinka Zsolt felállította az egy személy által, emberi erővel történő, legnagyobb össztömegű közúti jármű elmozdításának magyarországi rekordját.