Facebook

Jelentkezés

EMAIL
JELENTKEZÉSI ŰRLAP

TELEFON:
Hotelinfo Kft.
06 30 678 9741
06 1 267 0896

A magyarországi rekordok regisztrátora: Gál Gábor

Kommentek

Címkék

advent (4) akadály (1) akku (1) alakzat (1) arányosság (3) autó (8) bab (1) Baja (1) betű (1) bivaly (1) bogács (1) bogrács (3) bohóc (1) bor (5) boríték (1) bugyi (1) büntető (1) busavasalás (1) busz (1) cinke (1) cipő (1) citera (1) citrom (1) colstok (1) csárdás (2) csergetés (1) csocsó (2) csokoládé (3) csónak (1) csoportos (135) csuklófogás (1) csúszda (1) cukor (1) díj (3) disznósajt (1) DJ (2) doboz (1) dominó (1) EDDA (1) édesség (12) egri (1) előadás (5) élőkép (2) emberlánc (1) ének (5) energia (1) eper (1) erő (37) étlap (1) évforduló (1) ezermester (2) fa (1) fakanál (1) falfestés (1) falu (2) fánk (9) film (2) fizikai kisérlet (1) flitter (1) fodrász (2) fogmosás (1) forralt bor (1) frizura (2) fröccs (2) fűnyírás (1) fürdőruha (1) futás (1) gasztronómia (126) gépírás (5) gödöllő (1) gomb (1) gombóc (1) gombóc artúr (1) gótbetű írás (1) grillázs (1) gulyás (2) gyerekrajz (2) gyertya (3) gyöngy (7) gyorsasági (13) gyűjtemény (11) gyümölcs (1) hajó (1) hal (5) halászlé (2) halfasírt (1) hamburger (1) harcsa (1) harművészet (1) hastánc (1) helikopter (1) hólyagütés (1) hosszú (2) hurka (3) hús (2) húsgombócleves (1) húsvét (1) időtartam (2) íjász (2) írás (1) játék (5) játékvezetés (1) jóslás (1) kalács (2) kamion (2) kangoo (2) káposzta (2) káposztás (1) karikatúra (1) kenyér (5) kép (1) képeslap (1) kézenállás (2) kocsonya (6) kokárda (1) koktél (5) kolbász (6) koncert (1) könyv (7) kor (4) köröm (1) kosár (1) kosárlabda (3) koszorú (5) kötélhúzás (1) kristály (1) kutya (1) kvircedli (1) labda (1) lángos (5) lecsó (5) legfiatalabb (1) lego (1) leves (2) (2) locsolás (1) lóhere (1) lufi (3) mackó (3) macska (1) madzag (1) makett (2) malac (1) maraton (106) masszázs (2) matematika (2) mennyiségi (148) méret (137) mese (4) méz (1) mézeskalács (2) modell (1) mosópor csomag (1) motor (7) mozaik (1) munka (1) műsorvezető (1) műzli (1) nevetés (3) nick (4) nóta (8) olló (1) opel (1) orgona (1) origami (1) óvoda (1) palacsinta (17) pálinka (3) papírhajó (2) papírlánc (2) paprika (1) papucs (1) petanque (1) pezsgő (2) piramis (1) pogácsa (2) pohár (2) pörkölt (5) produkció (1) puliszka (2) ragu (1) rajz (2) relatív (2) repülés (1) rétes (7) röplabda (1) Rubik kocka (2) sakk (1) sárgabarack (1) Sárvár (1) slambuc (2) smink (2) sólet (1) somlói (2) sör (2) sörivás (1) spinning (3) sport (57) steak (1) sülysáp (1) sütemény (5) szalonna (2) szendvics (1) szerencs (1) szerszám (1) színház (2) szkander (1) szótár (1) tál (1) tánc (13) tanóra (6) tányér (1) tárcsa (1) tarhonya (1) tégla (1) tejberizs (1) tejfog (1) teke (5) tócsni (1) tojásrántotta (1) tömegszerűségi (90) torna (3) torta (7) törzsgárga tag (3) trabant (1) traktor (1) tutaj (1) tyúk (1) ügyességi (16) újraélesztés (9) újság (1) ulti (1) utazás (1) vadpörkölt (1) vashevítés (1) vattacukor (3) vectra (1) vers (7) vízivás (1) zene (6) zöldség (1) Címkefelhő

Szabályosan a leggyorsabban az autópályán

2011.08.15. 11:25 rekorder

Korpás Károly és társa, Zubor Lajos az ORFK-OBB, a Közlekedéstudományi Intézet és a Fiat Budaörs támogatásával 2011. augusztus 10-én Debrecenből történő indulással és Budaörsre  érkezéssel útdíjas autópálya-autózási kísérletet hajtott végre. Ennek során a két kísérletező arra vállalkozott, hogy a közlekedési szabályok maradéktalan és folyamatos adat- és képrögzítéssel ellenőrzött betartása mellett a lehető legrövidebb idő alatt végigautózza a hazai D1 kategóriás díjköteles autópálya-szakaszokat úgy, hogy minden kétirányú szakaszt legalább az egyik irányban teljes hosszban használják.

A folyamatos autózás során a maratoni egyéni rekordok „55 perc-összevonható 5 perc” szabályát alkalmazták olyanképpen, hogy az egyikük 110 perc vezetése után kötelező 10 perc pihenő következett. A kísérlet számára biztosított gépkocsival az út alatt fogyasztásmérést és autópálya biztonsági forgalmi felmérést is végeztek. Az útvonal az alábbi volt:
M35 autópálya a 354. sz. főút és a M3 autópálya között, M3 autópálya az M35 autópálya és a 4. sz. főút között, M3 autópálya a 4. sz. főút és az M30 autópálya között, M30 autópálya az M3 autópálya és Miskolc-Dél (304 sz. főút) között, M30 autópálya Miskolc-Dél (304 sz. főút)  és az M3 autópálya között, M3 autópálya az M30 autópálya és az M0 autóút között, M0 autóút, M5 autópálya az M0 autóút (Gyál) és az M43 autópálya között, M43 autópálya az M5 autópálya és Makó között, 55. sz. főút Makó és Bátaszék között, M6 autópálya Bátaszék és Bóly között, M60 autópálya Bóly és az 58 sz. főút között, M60 autópálya az 58 sz. főút és Bóly között, M6 autópálya Bóly és az M8 autópálya között, M8 autópálya az 51. számú főút és az M6 autópálya között oda-vissza, M6 autópálya az M8 autópálya és az M0 autóút között, M0 autóút, M7 autópálya az M0 autóút és az országhatár között, M70 autóút és a 86. sz. főút az M7 autópálya és az M1 autópálya között, M1 autópálya a 86. sz. főút és országhatár között, M1 autópálya az országhatár és Biatorbágy között.

Erre a napra a FIAT Magyarország Kft. egy FIAT Bravo 1.6 MultiJet típusú, 77kW teljesítményű 5 ajtós dízelüzemű gépkocsit bocsátott rendelkezésre, melyet a kísérletet megelőző napon adtak át Korpás Károly részére. Az autóba a Közlekedéstudományi Intézet által rendelkezésre bocsátott „Raptor Zero” típusú, videokamerával és GPS-vevővel ellátott, számítógépes kép- és térinformatikai adatrögzítő berendezést szereltek, amely szoftveres úton másodpercenként 10 alkalommal rögzítette a gépkocsi előtti út képét és a térkoordinátákat.

Az indulás helyéhez vezető úton előző nap a hiteles fogyasztásmérés során 110 km/órás autópálya-tempónál az autó mindössze 4,4 litert fogyasztott 100 km-re. Reggel 4 óra 59 perckor a gépkocsival felhajtottak az M35 autópályára és a 354 sz. főút becsatlakozásánál a záróvonal végén (M35 37-es km-szelvény) megindították az időmérést és ezzel a kísérlet kezdetét vette. A rekordkísérletezők ezután az előzetes tervük szerint folytatták a kísérletet 14 óra 56 percig, az 5. szakasz végéig, ahol az M6 autópálya 71-es km-szelvényében lévő OMV töltőállomáson ismét teletankolták a gépkocsit, a kilométer-számlálója ekkor 51158 km-t mutatott. A napi számláló és a kútoszlop mérőórája szerint a gépkocsi 943 km távon 48,22 liter gázolajat fogyasztott el, amely a jellemzően 130 km/óra sebességű, egyenletes autópálya-haladásnak volt köszönhető. A gépkocsi ezen a teszt-szakaszon három személlyel és mintegy 40 kg csomaggal terhelten 5,11 liter/100 km fogyasztást produkált.

A rekordkísérletezők 23 óra 36 perckor érték el az M1 autópálya – M0 autóút elágazását a 16-os km -szelvényben, ezzel a kísérlet rendben, rendkívüli események nélkül, az előzetes tervek szerint végrehajtva befejeződött. A kísérlet teljes ideje 18 óra 37 percre adódott, amelyből az összes pihenőidő, pontosan 88 perc levonásra került. Ennek alapján a menetben töltött idő, azaz a beállított rekord ideje 1029 percre, azaz 17 óra 9 percre adódott, ez alatt 1614 km-t tettek meg 94,11 km/óra átlagsebességgel. Ezzel az eredménnyel felállították a közlekedési szabályok maradéktalan és folyamatos adat- és képrögzítéssel ellenőrzött betartása mellett a hazai D1 kategóriás díjköteles autópálya-szakaszok leggyorsabb végigautózásának magyarországi rekordját.

auto01.jpg

auto02.jpg

auto03.jpg

auto04.jpg

Címkék: autó maraton

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rekordok.blog.hu/api/trackback/id/tr865520423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.